25 Ekim 2014 Cumartesi

Sukulent Teraryumu


Uzun zamandır sukulentlere düşkünüm. Bunlar kaktüsgillerden, genelde dikeni olmayan, az su ve az toprakla yaşamını sürdürebilen, hatta çoğalıp, bulunduğu saksıyı doldurabilen, bence çok güzel görünen bitkiler. Annemin çoğalttığı cinsleri ayrı saksılarda büyütmeye çalışıyordum. Ama bir yandan da şu sukulent teraryumu çılgınlığına kapılmamak için kendimi zor tutuyordum. Ta ki arkadaşım Seda 'nın yaptığı teraryumları görene dek... Ellerine sağlık, hepsi de çok güzel olmuş.

Bir akşam Derin uyuduktan sonra, baktım evde cam kap var (eskiden gelmiş çiçeklerin cam kapları ve süs taşlarını saklamak bu aşamada çok işime yaradı). İri beyaz taşlar da var. Hatta hatta, üzerini süslemek için minik beyaz taşlar da var. Ee ne duruyorum? :)) Hemen internette katmanları öğrenmek üzere gezinti yaptım. Gerçekten bu iş çok basitmiş.


En alta iri taşlar (deniz kenarından toplanmış çakıl taşı da olur, kozalak parçaları da olur-muş), üstüne kırık kömür parçaları (ben bu katmanı koymadım, koymak isteyenler için, kömürleri poşete koyup, üzerine vurarak parçalanabiliyormuş) üstüne torf, istenilen sukulentler, Üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Minik taşlar (renklileri de var, ben beyaz kullandım), deniz kabukları, yumurta çikolatadan çıkan minik objeler, doğal taşlar (ametist, opal vb), ya da doğadan toplanabilecek bir/birkaç dal, yosun vb sınırsız şekilde süslenebilir.

Birkaç beğendiğim örnek:




Bir de, Teraryumun içinde böyle bir dünya yaratanlar var ki, onlara gerçekten hayranım...




3 yorum:

  1. ben de çok seviyorum sukullentleri. şimdiye kadar yapı marketlerden bir kaç kez aldım ama hiç biri yaşamadı. ya kurudu ya çürüdü. şimdi yeni evime böyle bir şey yapmak istiyorum ama nereden bulacağımı bilemiyorum.
    harika olmuşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok az su istiyorlar. Neredeyse haftada 1, o da damla damla. Bazen haftalarca sulamayı unuttuğum oluyor. Bir de, direkt güneş ışığı almamalıymış. Benim evim kuzeye baktığı için, zaten güneş alamıyor. Belki bunlar yüzünden olmuştur. Eminönü'nde mısır çarşısının yanında çiçekçiler vardır. Hatta arka taraflarında balık ve kuş satan dükkanlar vardır. Arkadaşlarım bu çiçekçilerden alıyorlar. Ben henüz hiç almadım. Annem teyzemden, arkadaşlarından alıp yetiştiriyor, çoğaltıyor, bize veriyor :)

      Sil